Optimizarea Seo On Page

Ghiduri/tutoriale despre seo!
Post Reply
User avatar
tataieee
Administrator
Posts: 3839
Joined: 17 Sep 2014, 17:52
Nume Real: Alexandru Costin
Nivel cunoştinţe IT: 10
Location: Giurgiu; România
Contact:

29 Sep 2014, 19:48

Pentru a putea vorbi despre optimizarea SEO on-page, haideti sa vedem mai intai ce inseamna:

Optimizarea on-page este una din actiunile fundamentale ale optimizarii pentru motoarele de cautare (SEO). Ea consta in prelucrarea paginilor web cu ajutorul cuvintelor cheie alese, la nivelul acelor elemente care pot fi citite si analizate de catre motoarele de cautare. Mai pe scurt, Seo On Page reprezinta optimizarea continutului intern al site-ului.

La modul sintetic, prelucrarea cuvintelor cheie in cadrul optimizarii on-page se face in urmatoarele elemente:
  • Numele domeniului este bine sa contina cuvantul cheie principal dupa care se doreste optimizarea site-ului, ideal fiind ca numele domeniului sa inceapa cu, cuvantul cheie principal, iar numele domeniului sa fie din maxim 1-2 cuvinte: www.cuvant.ro (1 cuvant) sau www.cuvantcheie.ro (2 cuvinte).
  • Asigurarea faptului ca paginile siteului sunt disponibile motoarelor de cautare cat si utilizatorilor. Verificarea fisierului robots.txt si a meta-tagurilor care ar putea impiedica accesul crawlerilor sau utilizatorilor la continut.
  • Asigurarea unui continut majoritar textual si relevant. Motoarele de cautare nu pot indexa imagini sau continut multimedia complex, de exemplu continut video.
  • Tag-ul <title> trebuie sa fie prezent pe absolut toate paginile care dorim sa fie indexate, si, mai mult decat atat trebuie sa fie unic pe fiecare pagina.
  • Tag-ul <meta name="description" content="descriere"> nu mai este considerat un element foarte important asa cum era in trecut, nu are trebui sa lipseasca din paginile site-ului dumneavoastra, pentru ca de foarte multe ori, acesta este continutul afisat de motorul de cautare in rezultatele sale, alaturi de titlul paginii. La fel ca si in cazul tiltului, unicitatea descrierii este apreciata de motoarele de cautare.
  • Friendly URLS (URL-uri descriptive), preferabil nu foarte lungi, care sa reflecte structura site-ului si care sa ofere indicii utilizatorului despre informatia continuta pe pagina web respectiva.
  • Continutul, reprezentat de textul si imaginile de pe pagina, este din nou un element foarte important. Crearea unui continut original, unic si relevant pe subiect este recomandata.
  • Headingurile (in special in tag-urile de heading H1-H6) reprezinta elementele care ar trebui folosite pentru a confirma motorului de cautare subiectul paginii web. Nu trebuie sa abuzati de ele, si nu trebuie sa existe mai mult decat un singur <h1> pe pagina este de ajuns. Se pot folosi 2,3 <h2>-uri , 2,3 <h3>-uri. Daca se pot folosi si celelalte <h>-uri este bine sa le folositi.
  • Densitatea cuvintelor cheie reprezinta un subiect controversat in industria SEO, parerile fiind impartite vis-a-vis de faptul daca aceasta conteaza sau nu. In opinia mea densitatea cuvintelor cheie este importanta, fiind unul dintre elementele care dau idee asupra continutului respectiv unui crawler, alaturi de alte elemente luate in calcul de un motor de cautare. Sa nu uitam totusi ca motorul de cautare nu beneficiaza de rationamentul uman, ci de un algoritm matematic, care, pe baza a sute de elemente calculeaza relevanta unei pagini.
  • Proeminenta cuvintelor cheie se refera la cat de evidente sunt cuvintele cheie in elementele paginii, fie ele taguri X/HTML, fie continut textual. Cu cat apare mai des un cuvant cheie la inceputul elementelor, cu atat mai proeminent este acesta. Folositi bold sau/si italic pentru cuvintele cheie, dar nu exagerati (Pentru cei ce se intreaba daca B este mai bun decat STRONG, Matt Cutts spune ca nu, la fel si in cazul I/EM).
  • Link-urile existente in paginile site-ului dumneavoastra este recomandat sa contina title cu descrierea corespunzatoare. De asemenea, incercati sa evitati sa aveti prea multe link-uri care duc catre aceeasi pagina. Daca totusi este necesar, folositi rel="nofollow" pe toate aceste link-uri in afara de una.
  • Denumirea fisierelor (atat fisierele x/html cat si imaginile sau documete PDF, WORD, etc.) trebuie de asemenea sa contina cuvinte cheie, evident, relevante pentru continutul acelui document.
  • Tag-ul ALT la imagini contine de obicei varianta text a imaginii, tocmai pentru ca robotii motoarelor de cautare nu pot intelege imaginile. Este bine sa fiti scurti si concisi in textul alternativ al imaginilor.
  • Sitemap-ul sau harta siteului, este deja un element important in doua sensuri. Harta HTML poate ajuta utilizatorul sa gaseasca mai usor ceea ce cauta, mai ales daca siteul este unul mare, stufos. Harta XML este un ajutor binevenit pentru crawler-ul motorului de cautare, care are astfel un mod mai facil de a indexa continutul siteului.
  • Pagina de eroare 404 este fie ca vrem fie ca nu, un punct in care ajung multi dintre vizitatorii nostri. Fie pentru ca ceea ce cauta ei nu mai este disponibil, fie dintr-o greseala de tastare, nu conteaza motivul, important este sa avem o pagina 404 care sa ajute. O pagina 404 goala nu este de nici un folos nici dumneavoastra, nici utilizatorului. Aceasta ar trebui sa contina cel putin un formular de cautare in site, dar si referinte spre articolele sau materialele disponibile pe site sau macar un link catre harta siteului.
Cele mai importante elemente esentiale in opinia mea sunt:
1. Titlul paginii concis si descriptiv, continand cuvantul cheie pe care ati targetat pagina web respectiva.
2. Continut editorial bine structurat, continand cuvinte cheie, in special in tag-urile de heading (titlu, subtitlu etc.)
3. Numele domeniului.
3. URL-urile descriptive (Friendly URLS), preferabil nu foarte lungi, care sa reflecte structura site-ului si care sa ofere indicii utilizatorului despre informatia continuta pe pagina web respectiva.
4. Link-uri interne plasate pe cuvinte cheie, de preferat in interiorul continutului textual, care sa ofere utilizatorului mai multe informatii despre produsele si serviciile tale.
*Email: w.tataieee@gmail.com
*PayPal: w.tataieee@yahoo.com
Post Reply

Return to “SEO”