[Ghid]Cum sa iti revii dupa o penalizare Google

Ghiduri/tutoriale despre seo!
Post Reply
User avatar
tataieee
Administrator
Posts: 3832
Joined: 17 Sep 2014, 17:52
Nume Real: Alexandru Costin
Nivel cunoştinţe IT: 10
Location: Giurgiu; România
Contact:

01 Dec 2014, 13:36

Image
Avand in vedere ultimele update-uri facute de Google algoritmului de ranking (in principal Panda si Pinguin update), multe site-uri au fost penalizate pentru cuvinte cheie importante si au pierdut foarte mult din trafic. Desi cele doua update-uri au evaluat in principal elemente diferite ale calitatii site-urilor, ambele au avut ca scop eliminarea rezultatelor de tip spam.

1) Panda a avut ca scop eliminarea din rezultate a site-urilor care aveau un continut slab, superficial, inutil, care nu aducea nimic nou utilizatorilor. In principal au fost afectate de acest update agregatoarele de stiri, directoarele de articole si alte site-uri care aveau fie continut duplicat, fie continut foarte slab din punct de vedere calitativ.

2) Pe de alta parte, update-ul Pinguin a afectat site-urile a caror profil de backlink-uri era ne-natural, oarecum suspicios. Au fost afectate foarte tare site-urile care aveau foarte multe backlink-uri cu acelasi anchor text, sau cele cu foarte multe link-uri provenite de pe site-uri care nu au absolut nicio legatura cu topicul site-ului penalizat. Bineinteles, au fost si site-uri care au fost penalizate aparent fara motiv, sau site-uri care au fost favorizate de acest update, clasandu-se mai sus decat merita, pagini de cautare cu cate 6-8 rezultate de pe acelasi site si alte anomalii care pana acum nu existau. Asta ma duce cu gandul la faptul ca acest update, in ideea de a elimina spam-ul, mai rau a facut, oferind in foarte multe cazuri rezultate foarte slabe.

3) Si de asemenea, alte penalizari care nu depind de aceste doua update-uri sunt cele pentru vanzarea excesiva de link-uri. In mod constant, foarte multe bloguri facute special pentru a avea PR mare si pentru a vinde link-uri si advertoriale, sunt penalizate de Google, primind PR 0 si eventual notificare in Webmaster Tools pentru webmasterii blogurilor respective. Aici, fara doar si poate, cauza este prezenta unui numar foarte mare de link-uri suspicioase, cu anchor text exact-match, spre site-uri in diverse culturi, site-uri care nu au nicio legatura cu site-ul de unde au link-urile si bineinteles, in acest caz este foarte usor de depistat faptul ca acele link-uri sunt vandute si site-ul respectiv este un fel de link farm.
Ce ne facem in cazul unei astfel de penalizari? Cum trebuie sa procedam?

[infobox]Penalizare pentru link-uri vandute[/infobox]
In primul rand, trebuie sa iti pastrezi calmul si sa nu te panichezi. Cel mai important este sa incerci sa afli care-i motivul penalizarii. In multe cazuri, acesta este usor de depistat. De exemplu in cazul 3, mentionat mai sus, daca ai primit si notificare in Webmaster Tools cum ca ai un numar suspicios de mare de link-uri ne-naturale pe site si acesta este considerat link-farm, este destul de clar care este motivul penalizarii si totodata care este solutia pentru rezolvarea problemei: scoti toate link-urile vandute, eventual lasi cateva, ca sa nu para ca intr-adevar toate link-urile sunt vandute si ti-ai facut site-ul doar pentru asta, eventual lasi si cateva link-uri platite, dar le pui nofollow, scoti momentan toate advertorialele de pe site, pui nofollow la link-urile de la comentarii si apoi dai un Request Reconsideration din contul de Webmaster Tools.

Dupa parerea mea, cand trimiti o cerere de reconsiderare, cel mai bine este sa fii sincer, sau eventual sa le prezinti o situatie cat de cat credibila, nu sa minti cu nerusinare. Ei au de-a face cu astfel de cazuri zilnic, sunt sigur ca nu-i poti pacali asa usor. Recunosti ca ai vandut link-uri deoarece ai avut nevoie de bani, n-ai mai avut timp sa te ocupi de site, etc, insa esti constient ca acest lucru nu este corect, ca incalci termenii lor, si de aceea ai scos link-urile platite si ai pus nofollow la cele care sunt cumparate doar pt trafic, nu SEO. Nu incerca sa le zici ca de fapt acestea nu sunt link-uri vandute, ci sunt link-uri spre site-uri de-ale prietenilor tai, pentru ca este imposibil ca 90% dintre prietenii tai sa aiba nume de keyword-uri :)

[infobox]Penalizare pentru continut slab – Panda update[/infobox]
A trecut destul de mult timp de la update-ul Panda, care a afectat foarte serios site-uri mari de directoare de articole, user generated content, etc, insa si aici rezolvarea este simpla (in unele cazuri): trebuie scos de pe site continutul slab, continutul duplicat si trebuie publicat continut nou, util, apreciat de useri, cu share-uri pe Facebook, tweet-uri, +1 pe Google Plus. Daca site-ul este un director de articole, este mai greu de facut acest lucru, pentru ca poate fi vorba si de continut duplicat, articole foarte scurte, prea multe link-uri externe, spre diverse site-uri, unele dintre ele penalizate, etc.

[infobox]Penalizat de Pinguin[/infobox]
Momentan, acesta este cel mai “hot” topic, ca sa spun asa, pe blogurile si comunitatile de SEO. Foarte multi se plang de faptul ca le-au fost penalizate site-uri, in unele cazuri pe nedrept, in alte cazuri pe buna dreptate, insa este mai greu de gasit “vinovatul” si este si mai greu de gasit o rezolvare. Au fost cateva cazuri in care site-urile si-au revenit de pe urma penalizarii, precum WPMU (vezi articolul de pe seomoz), insa aceste cazuri sunt foarte putine, momentan.

Avand in vedere ca update-ul Pinguin s-a axat foarte mult pe cantitatea si calitatea backlink-urilor, pentru a afla motivul penalizarii trebuie analizat profilul de backlink-uri al site-ului penalizat. In cele mai multe cazuri, motivul penalizarii il reprezinta obtinerea prea multor backlink-uri cu acelasi anchor text, multe din link-uri provenind de pe site-uri non-related: comentarii pe bloguri spam, sute sau mii de profiluri pe forumuri cu acelasi link in semnatura, link-uri cu acelasi anchor text cumparate ca advertoriale sau link-uri in sidebar pe diverrse bloguri, foarte multe link-uri cu anchor text exact-match de pe site-uri in alte limbi: germana, spaniola, italiana, in conditiile in care site-ul spre care indica este in engleza sau romana, etc.

Problema cu penalizarea dupa update-ul Pinguin este ca, desi poate ai depistat care este motivul penalizarii, nu prea ai cum sa scoti acele backlink-uri, in 90% din cazuri. Daca este vorba de link-uri cumparate sau schimb de link-uri, sa spunem ca poti contacta webmasterii pentru a-i ruga sa-ti scoata link-ul. Daca este vorba de articole in directoare sau bookmark-uri, ai putea sa te loghezi in conturi si sa editezi articolele sau bookmark-urile. Insa daca este vorba despre comentarii pe bloguri sau profiluri create pe forumuri cu tool-uri automate, atunci nu prea ai ce face in privinta lor. Ai putea contacta posesorii blogurilor sau site-urilor respective sa stearga toate comentariile postate de tine, insa ar fi o munca foarte consumatoare de timp.

Ideea este ca pe cei de la Google ii intereseaza sa vada ca tu iti recunosti greseala si esti dispus sa depui (sau ai depus) cat de cat un efort considerabil pentru a face tot ce ti-a stat in putinta pentru a scoate acele link-uri. Cand trimiti o cerere de reconsiderare, arata-le dovezi cum ca te-ai chinuit sa indrepti greseala facuta, arata-le print screen-uri cu link-urile scoase, cu mailurile trimise webmasterilor, etc. Trebuie sa le dovedesti ca ai facut tot ce-ai putut si poate site-ul isi va reveni intr-un final.

Acuma, ar mai fi si alte variante pentru cazul in care ai fost penalizat de Pinguin, insa le voi prezenta intr-un articol viitor.

Afla mai multe pe: http://www.optimizareseo.org/blog/cum-s ... are-google
*Email: w.tataieee@gmail.com
*PayPal: w.tataieee@yahoo.com
Post Reply

Return to “SEO”