Importanta diversificarii anchor textului

Ghiduri/tutoriale despre seo!
Post Reply
User avatar
tataieee
Administrator
Posts: 3832
Joined: 17 Sep 2014, 17:52
Nume Real: Alexandru Costin
Nivel cunoştinţe IT: 10
Location: Giurgiu; România
Contact:

01 Dec 2014, 10:14

Image Deoarece am vazut pe unele forumuri de seo cateva threaduri deschise despre importanta diversificarii anchor text-ului, m-am gandit sa scriu acest articol si sa-mi expun parerea cu privire la acest subiect.

Cu siguranta cu totii am auzit, stim sau banuim, ca din punct de vedere al optimizarii seo, cele mai bune backlink-uri sunt cele care au ca si anchor text cuvantul cheie principal pentru care vreti sa promovati o anumita pagina. Desi anchor textul avea o importanta cruciala in urma cu cativa ani, acum lucrurile s-au mai schimbat putin, desi nu foarte mult.

Inainte, cand algoritmii motoarelor de cautare nu erau foarte bine ganditi, era suficient sa obtii multe backlink-uri (eventual toate) avand ca anchor text un anumit termen, pentru a putea urca pe primele pozitii. Deoarece s-a abuzat foarte mult de asta, Google a modificat putin algoritmul, astfel incat, daca observa spre o anumita pagina un procent foarte mare de backlink-uri cu acelasi anchor text, sunt sanse sa considere acest lucru ca fiind spam si astfel, pagina sa fie penalizata pentru termenul respectiv.

De aceea, acum este foarte important sa variati anchor textul, din mai multe motive:
  • in primul rand, reduceti sansele de a fi penalizati pentru link building ne-natural (este greu de definit exact ce inseamna link building natural sau nu, ce incalca sau ce respecta termenii si conditiile impuse de Google, insa ar fi foarte multe de spus despre asta, asa ca lasam discutia pentru un articol separat).
  • obtinand backlink-uri avand ca anchor text alti termeni asemanatori cu termenul principal, ajutati in acest fel pagina respectiva sa para mai relevanta pentru cuvantul cheie principal (stiu, pare un paradox, insa aparent asa functioneaza Google)
  • diversificand anchor textul, veti urca de asemenea in Google si pentru ceilalti termeni folositi ca anchor text. Pentru cei sceptici, puteti verifica acest lucru pe paginile de pe Wikipedia. Bineinteles, sunt multe astfel de exemple, insa acum Wikipedia imi vine in minte.
Acum, ca am stabilit faptul ca diversificarea anchor textului este importanta, sa vedem cum anume sa o diversificam. Unele persoane intrebau daca exista o anume formula magica, cu X% backlink-uri cu anchor text-ul principal, Y% cu un alt anchor text si asa mai departe. Nu stiu daca exista o astfel de formula, insa eu in principiu incerc sa impart backlink-urile cam asa:
  • 50-60% backlink-uri avand ca anchor text termenul principal
  • pentru 20-30% din backlink-uri folosesc ca anchor text cate 4-5 cuvinte cheie asemanatoare sau relevante cu cuvantul cheie principal
  • pentru restul de 10-20% din backlink-uri folosesc numele brandului, chiar daca link-ul pointeaza spre o pagina secundara si nu prima pagina.
Nu stiu cat de corecta este aceasta strategie, insa eu am avut rezultate destul de bune astfel. Procentele mai pot varia, insa ce incerc tot timpul sa fac este sa ma asigur ca cel putin 50-60% din backlink-uri au ca anchor text termenul principal, iar pe langa acestea, sa folosesc ca si anchor text alti termeni pe care Google ii considera relevanti pentru termenul principal.

Voi ce strategie de link building folositi, in ceea ce priveste anchor textul? Mi-ar placea sa aud si parerile voastre.

Sursa: http://www.optimizareseo.org/blog/impor ... -text-ului
*Email: w.tataieee@gmail.com
*PayPal: w.tataieee@yahoo.com
Post Reply

Return to “SEO”