Loading...
Dacă eşti vizitator şi vrei să te înregistrezi, apasă aici.

Uleiuri, turbine si turatii corecte

Locul unde aflăm lucruri utile, privind atât partea electrică cât şi partea mecanică.
Avatar utilizator
tataieee
Administrator
Mesaje: 3803
Membru din: 17 Sep 2014, 17:52
Țara de origine: Romania
Nume Real: Alexandru Costin
Nivel cunoştinţe IT: 10
Localitate: Giurgiu; România
Vârsta: 25
Contact:
Status: Neconectat

Uleiuri, turbine si turatii corecte

Mesajde tataieee » 23 Oct 2014, 22:10

Uleiuri, turbine şi turaţii corecte


Imagine


Referitor la turbina de la diesel (dar şi la benzină), sunt câteva reguli simple care trebuiesc respectate:

1. Uleiul, este foarte important să fie la nivel şi să aibă specificaţiile recomandate de producător (exemplu: 5W40 – 5 reprezintă vâscozitatea la rece – cu cât este mai mică cu atât este mai bun uleiul – 40 reprezintă vâscozitatea la cald – cu cât această cifră este mai mare, cu atât este mai bun uleiul; norme de genul API, ACEEA; SE/CF – reprezintă tot indicatori de calitate; exemplu: “S”-ul vine de la scânteie, adică motor pe benzină, sau Otto, sau MAS, iar cea de a doua literă, cum ar fi în cazul de faţă “E”-ul, cu cât este mai înaintată în alfabet, cu atât mai bun este uleiul; referitor la litera după slesh “/”, adică “C”-ul, vine de la compresie, adică motor pe motorină, disel sau MAC; litera după “C”, reprezintă acelaşi lucru precum în cazul “S”-lui; dacă pe bidon apare şi “S”-UL şi “C”-ul, rezultă că uleiul poate fi folosit şi la motoare Otto şi Diesel; până la 15W uleiurile sunt minerale, la 10W sunt semisintetice, iar de la 5W sunt sintetice – cele mai bune; uleiurile sintetice au a doua literă mai înaintată în alfabet).

2. Imediat după pornirea motorului, măcar 30 de secunde, acesta nu trebuie turat (atunci când este rece);

3. În mers, turaţia trebuie menţinută între 2000 şi 3000 de rotaţii/minut; dacă peste 3000 de rotaţii nu este chiar sănătate curată (uzuri mari de la frecare şi pericolul de overboust – presiune prea mare în partea rece a turbinei – adică compresorul – în cazul în care se defectează un sistem de siguranţă numit Waste-gate – traducere liberă Waste=pierdere, gate=poartă)turaţia sub 1750 rotaţii/minut înseamnă moarte curată; de ce: pentru că pe evacuare ies fel de fel de funingini care înfundă catalizatorul (nu mai zic de modelele care au FAP – filtru de particule la diesel), se depun şi blochează supapa de la EGR (un sistem de reducere a noxelor – oxizii de azot – care dacă se anulează prin scoaterea mufei nu faci decât rău, întrucât diagrama calculatorului de gestiune a parametrilor motorului – ECU – îl are în vedere şi nimeni nu are un program atât de complex să-ţi facă o remapare – resoftare); de asemenea, mersul subturat distruge şi transmisia (ambreieaj, angrenaje din cutia de viteze, diferenţial, planetare) şi produce vivraţiii care distrug lagărele elastice ale motorului şi sistemului de avacuare);

4. După ce ai venit de la un drum lung unde ai forjat cât de cât motorul, mai lasă motorul să funcţioneze în gol cel puţin 60 de secunde (de ce: pentru a se răci turbina şi uleiul – lucru foarte important);

5. Dacă nu foloseşti maşina mult timp, mai porneşte-i motorul din când în când, lasă-l să se înclzescă 30 de secunde, după care tureaz-l puţin pe la 2000 – 3000 de rotaţii pe minut timp de 1 – 2 minute – dar nu continuu, ci ca în cazul în care ai fi în trafic – cu fluictuaţii de turaţie în relanti şi 3000 de rotaţii);

6. Foloseşte cuplul motor şi în funcţie de încărcătură sau drum: exemplu: în oraş cu treapta a III-a de viteză, pe loc drept şi singur în maşină, poţi merge cu 1800 de turaţii; în schimb, cu 4 persoane, bagaje şi în pantă, poţi merge cu treapta a III-a şi la 3000 de rotaţii sau mai mult.

Acum şi ultimul sfat:

Experimentaţi şi formaţivă propriul stil de conducere, în baza unor principii cum ar fi cele mai sus expuse.
La motoarele pe benzină puteţi tura motorul pese 3000 de rotaţii/minut fără probleme, pentru că aşa sunt ele construite; dar nici aici nu exageraţi cu turaţia decât atunci când este nevoie: la depăşiri, în pantă; în rest o turaţie de 2500 – 4000 rotaţii/minut este foarte bună.
*Email: w.tataieee@gmail.com
*PayPal: w.tataieee@yahoo.com

Avatar utilizator
tikairom
Membru
Mesaje: 55
Membru din: 01 Apr 2015, 16:32
Țara de origine: Romania
Nume Real: ionut
Nivel cunoştinţe IT: 4
Status: Neconectat

Re: Uleiuri, turbine si turatii corecte

Mesajde tikairom » 29 Apr 2015, 15:02

Foarte bune sfaturile!
Si inca unul legat de ulei si turbina...daca verificati nivelul la ulei, nu uitati sa bagati joja inapoi, pana la capat!
Am o istorie in spate, legata de avaria unei turbine din cauza ca joja a uitat sa fie pusa la loc cum trebuie intr-un service...nu dau nume...


Înapoi la “Tutoriale / Documentaţii Auto”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 4 vizitatori